Iberê Camargo

Son of officials of the Railroad Company, Iberê (1914-1994) spent his childhood in the Rio Grande do Sul’s countryside, whose landscape of desolation was decisive for the exercise of the gaze and for the fixation of the moral principles that guide his thinking. In 1942, he settled in Rio, where he was a student of Guignard. In 1948, thanks to the Travel Award obtained at the Salon of Modern Art, Iberê went to Europe, where he studied with De Chirico and André Lhote – a fundamental period for the formation of his gaze.

When he returned to Brazil in the early 1950s, he was invited to participate in the 1st SP Biennial. Since then, Iberê has held numerous solo and group shows in Brazil and abroad. He founded the course of engraving in metal at the Municipal Institute of Fine Arts of Rio (1953), constant activity of the artist. In spite of its real importance, Iberê’s work has been affirming since the 1960s. In 1982 Iberê has returned to live in Porto Alegre, where he lived until his death in 1994. Fundação Iberê Camargo was inaugurated in 2008 , in Porto Alegre, in the very south of Brazil.

“Papeleiro I”

oil on Canvas

30 x 42 cm

signed and dated in front and back part

1988

 

Erótica 13 litografia sobre papel M.E. 37x27cm PA II 1988

Sorry, this entry is only available in Português do Brasil.

Erótica 5 litografia sobre papel Edição de 30 cópias ME 61x40cm margens preservadas

Solidão litografia sobre papel ME 73×53 cm 18/30 1986 assinada e datada

Sorry, this entry is only available in Português do Brasil.

Sorry, this entry is only available in Português do Brasil.

Núcleo – 1965

água-tinta sobre papel Auvergne 

25 x 37 cm

(imagem) edição 132/300

Assinada e numerada na frente

Perfeito estado de conservação

Margens preservadas e emoldurada

Catalogada em duas p no Raisonée do artista 240 e 241


 

Suíte Manequins 6 – 1986

Serigrafia da Suíte Manequins

Serigrafia sobre papel Fabriano 70 x 48,8 cm 

47/100 assinada, datada e numerada à lápis na frente

Catalogada no Raisonée do artista à p. 375

Perfeito estado de conservação

Com margens preservadas e emoldurada


 

1990

Água-tinta, verniz mole e maneira negra sobre

papel Hahnemühle

20 x 15 cm

(imagem) 9/30 

Assinada, datada e numerada na frente

Catalogada à p. 278 do Raisonée do artista

Perfeito estado de conservação e margens preservadas


 

Cerâmica pintada – 1995

27 cm

Assinado e datado no verso

Perfeito estado de conservação


 

Erótica 8 litografia sobre papel M.E. 46×30 cm 4/30 1988

Erótica 7 litografia sobre papel M.E. 27x25cm 21/30 1988

da Suíte Manequins

Técnica: Serigrafia

Dimensões: 70×50 cm

Edição de 100

Ref: 255


 

SUÍTE MANEQUINS 9 – 1986

serigrafia sobre papel Fabriano

70 x 50 cm

58/100

Assinada, datada e sem moldura

Reproduzida no Catalogo Raisonné do artista á p.377


 

Erótica 6 litografia sobre papel M.E. 27x25cm 17/30 1988

Título: Figura

Técnica: Óleo sobre madeira

Dimensões: 42×30 cm

Ano: 1983

 


 

Título: Ligia

Técnica: Óleo sobre tela

Dimensões: 92×63 cm

 


 

Suíte Manequins 3 – 1986

70,3 x 50 cm

34/100

Assinada, datada, sem moldura

Perfeito estado de conservação

Reproduzida à p. 374 do Catalogo Raisonée do artista


 

da Suíte Manequins

Técnica: Serigrafia

Dimensões: 70×50 cm

Edição de 100

Ref: 300


 

Da Série “Ciclistas do Parque da Redenção” – 1985

Serigrafia sobre papel Fabriano

42 x 63 cm

83/100

Assinada, datada e numerada á lápis na base e emoldurada

Perfeito estado de conservação

Catalogada no Raisonée do artista à p.369 de página inteira.


 

Erótica 14 litografia sobre papel M.E. 54×37 cm 1990

Erótica 9 litografia sobre papel M.E. 45x27cm 7/27 1988

Erótica 1 litografia sobre papel M.E. 61×40 cm 28/40 1987

Erótica 2litografia sobre papel M.E. 61×40 cm 32/34 1987

Sorry, this entry is only available in Português do Brasil.

guache sobre cartão

1978

51x73cm

Sorry, this entry is only available in Português do Brasil.